31 December 2011

Rasfat sanatos, sau cum am ajuns sa-mi placa bio

Cand am ramas insarcinata, am devenit mai atenta. Mancam aceleasi prostii ca inainte, tot pe fuga, dar incepusem incet-incet sa ma preocup de mogaldeata mica din burtica si din cand in cand sa-mi pun intrebari. Tot dadeam gata cate o ciocolata pe zi, dar uneori o salata in loc de sandwich, mai o supa in loc de semipreparate, intrand incet-incet intr-un anotimp mai temperat. Imi amintesc perfect cum cautam un ulei de corp cat mai sanatos, curat de ingredienti cu denumiri dubioase, simplu si hranitor, prin luna a treia, intr-un supermarket. N-am gasit ceva satisfacator si am dat-o pe ulei de migdale simplu. Demential de bun, ademenitor, rasfat total.

Apoi, dupa nastere, mi s-au uscat mainile rau de tot, de la spalat pe maini de 40 de ori pe zi si lipsa disciplinei de a le da cu crema, ulei, orice. Cand s-au inrosit si-au inceput sa se cojeasca si sa ma usture de parca spalasem rufe in zapada in varf de munte, mi-am dat seama ca e groasa si trebuie intreprins ceva. Piciul ma adulmeca si imi lingea mainile sau fata, ceea ce a scos din circuit 80% din cremele pe care le aveam prin casa.

A fost un rasfat incredibil! Nici pe departe atat de scump pe cat imi imaginam, sau pe cat de bine se simtea! Dincolo de toate argumentele pentru o viata sanatoasa, fair trade si respect pentru natura, unturile de corp si cremele pe care le folosesc de vreo jumatate de an incoace sunt absolut minunate in sine. Au o textura care imi da fiori de placere cand le intind pe piele, hidrateaza de-adevaratelea, miros de-mi vine sa le mananc si stiu sigur ca nu-i fac rau piticului care ma miroase, linge, musca, pisca oricand simte nevoia sa-mi arate ca i-s draga :) Culmea culmilor, cu astea nu uit sa ma dau, pentru ca sunt mult prea placute ca sa nu-mi rup cinci minute inainte de culcare, oricat de obosita as fi. Din punct de vedere practic si economic, costa la fel ca celelalte insa tin mai mult si (v-am mai spus?) sunt o revelatie si o explozie senzoriala in sine. Pe mine m-au cucerit definitiv.

Apoi, incet-incet, am schimbat detergentii (de haine, vase, podele), cremele de fata, balsamul de buze, sapunul, gelul de dus si odorizantul de camera. A fost mai simplu decat credeam, cu cateva clickuri in locul meu preferat de pierzanie online, unde gasesc ce nici nu-mi imaginam ca vreau sa caut, Biobunatati. A se consuma impreuna cu fratele sau mai mic, blogul Oliviei despre viata sanatoasa, cu review-uri pertinente si info detaliate, echilibrate, documentate.

Incep 2012 imbracata din cap pana-n picioare cu ulei vanilat, mirosind ca o prajiturica pufoasa si plina de optimism si voie buna. Alint total, ce sa mai zic?!

No comments: