26 July 2006

Efectul anapoda al succesului prost inteles

“Nu mai facem rezervari telefonice, trebuie sa veniti personal si sa lasati si un avans pentru consumatie” mi se explica de parca ar fi cel mai firesc lucru din lume. Nu sunasem la cine stie ce restaurant de fitze, cu circuit inchis sau supra-populat, ci la Cafeneaua Actorilor din Tineretului. In culmea perplexitatii ii explic domnului ca din moment ce sunt la serviciu si intentionez sa merg acolo dupa serviciu sa iau masa, nu prea am cum sa ajung sa fac rezervari, deci “ne pare rau, astea sunt regulile”. Halal customer service!

Cum s-a ajuns aici, de la deja celebrul “nu facem rezervari decat in aceeasi zi”? Prin simplul fapt ca multa lume, aflata la plimbare prin parc, s-a gandit sa bea o bere la o terasa draguta, incapatoare si situata, romantic, pe malul lacului. Prea multa lume s-a gandit la asta si ei s-au gandit la ltceva. “Noi avem target de consumatie de 250.000” ne explica chelnerul, cu un gest complice, off-the-record, la fata locului… “Veneau unii, luau o bere si stateau… Nu ne mai putem permite!” Model clasic, sa ne scoatem investitia marlaneste, ca la romani, rapid si cu nesimtire. Si total anapoda de altfel, pentru ca daca te duci acolo chitit sa mananci, ti se lungesc urechile asteptand comanda, pentru ca personalul bucatariei este depasit cu mult de numarul comenzilor.

Pe scurt: daca te duci si nu mananci, nu e bine ca nu cotizezi destul. Daca te duci sa iei masa, ar fi bine sa vii satul, ca oricum flamanzesti pana vine pizza. Bravos, natiune! Inteligent, n-am ce zice…

1 comment:

Anonymous said...

Exact genul de afaceristi care nu sunt in stare sa se axeze pe un anumit tip de clientela. Genul de oameni care fug dupa lucrul care e mai convenabil pe moment si sub nici o forma nu sunt in stare sa vada treaba pe termen lung.

Toate astea se vor intoarce impotriva lor dupa un timp, din motive evidente. Noi sa fim sanatosi.