23 October 2006

Evil brands

Citesc “Branded – The Buying and Selling of Teenagers”, scrisa de o fosta jurnalista de la Independent. O carte incisiva despre modul cum brandurile isi fac loc in viata adolescentilor britanici, incastrandu-i in stereotipuri foarte bine definite, la o varsta prea frageda pentru a intelege de ce "fata perfecta" trebuie sa poarte jeans scumpi, de la Gloria Vanderbildt, sau arhicunoscutele tricouri Polo de la Ralph Lauren.

Un soi de follow-up la “No logo”, cartea asta exploreaza insighturi infricosatoare a ceea ce inseamna status si lipsa lui la o varsta atat de sensibila la catalogari (8-16 ani) cand brandurile ti se strecoara in minte cu strategii cat mai diabolice (peer-to-peer marketing), fascineaza dincolo de ratiune,
spala creiere si eticheteaza fara mila, pentru simplul motiv ca “the cool kids” poarta numai asa ceva.

Dintr-un anumit punct de vedere, cred ca am avut bafta ca am crescut cu bocanci Clujana si blugi de la turci, carora fara un motiv prea clar le taiam mereu etichetele pentru ca mi se parea ca arata mai deosebit asa...

3 comments:

KILL WILLY! said...

buna cartea asta. zi mi si mie pe unde o gasesc. multam fain

Spiridus said...

eu am luat-o de la biblioteca britanica, o duc inapoi la inceputul saptamanii viitoare :) dar e scarry!

KILL WILLY! said...

pai da. cam stiu. lucrez si eu in domeniu. d'aia voiam s'o citesc. ca sa mai gasesc un motiv sa schimb zona de activitate. british council, zici..tre sa fac abonament, zic. ce lene mi'e. nu vrei mai bine sa mai povestesti tu despre ea?
:))