Banui ca au luat deja pufos.ro si fac un site nice & cute unde baga 3 “cele mai pufoase poze” ale zilei la categoria “Cat de pufos esti azi?” pentru a facilita interactiunea consumatorilor de Almette cu diverse ipostaze cotidiene ale principalului atribut de brand: pufosenia.
Sounds good, ca divertisment, ca www de vizitat la cateva zile din curiozitate, ca sursa de inspiratie si mai ales pentru ca imi plac site-urile tematice (si daca Jacobs, Elite sau Tchibo si-ar face un site cu poze despre cafeaua de dimineata, probabil n-as avea nici o sansa sa ma las ever de cafea).
Citesc mai departe: trimite poza “impreuna cu 2 folii de aluminiu la CP... si poti castiga prin tragere la sorti” diverse chestii. Si se taie filmul cu site-ul, interactivitatea, fotografii pufoase & stuff. Ne intoarcem in epoca de piatra in care decupezi, colectionezi, trimiti si se trage la sorti, bleah!
De ce ma scoate din pepeni strutzo-camila de promotie pufoasa? Oare pentru ca seamana cu proiectul ratat al unul boboc de anul 1 la ase care a citit in textbook despre promotii si s-a gandit sa fie original “with a twist”... Ia sa trimita fraierii si poze cu keyword legat de brand, ca sigur e de bine... Deci ce nu-mi convine?
- Nu pretind ca stiu mai bine decat ei cui se adreseaza produsul cu pricina, dar (1) cei mai multi fac fotografii digitale si (2) cei care au ramas la film cred ca e putin probabil sa fie in target sau sa-si salveze cadre special pentru promotia asta
- Oricum e neplacut si incomod sa colectionezi chestii (folii, capace, coduri de bare) si o experienta absolut oribila sa te duci la orice ghiseu al Postei Romane (de departe cea mai comunista institutie existenta inca in Romania)... DAR pe langa astea, trebuie sa te duci inainte pe la un laborator foto sa printezi poza pufoasa, deci inca o operatiune in plus, complicand inutil mecanismul deloc simplu al promotiei!
- Hellooooo! S-au inventat campanii prin sms-uri si linii telefonice (gratuite sau nu) unde pot face dovada cumpararii produsului, daca Hochland Romania nu tinea neaparat sa ma trimita la posta ca sa stau la coada in pauza de pranz ca poate ma plictiseam la birou!
- Si, la urma urmei, care este relevanta fotografiei pufoase in toata schema asta? Se trage la sorti, deci o imagine mediocra are tot atatea sanse ca una a lui Bumbutz (daca o consuma Almette), calitatea si gradul de pufosenie sunt egale cu zero! In concluzie, atributul principal al brandului promovat prin campanie devine irelevant!
- Atatea tone de fotografie se pierd pur si simplu, absolut inutil! Hartie fotografica, efort, drumuri la posta & laborator...
Si pana la urma de ce ma ambalez asa? De ce am scris atat de mult despre asta? E Almette important pentru mine, sau n-o sa mai consum niciodata? N-am altceva mai bun de facut sambata dimineata? Ce-i treaba mea?
E simplu, mi-a sarit mustarul, pur si simplu, ca de fiecare data cand vad idei misto care puteau fi valorificate cu eforturi minime intr-o directie intr-adevar creativa si noua, dar care raman incremenite intr-un sistem invechit si prafuit. Daca tot s-au gandit la imagini pufoase, de ce a trebuit sa ramana atat de birocrati pana la capat? Cat dureaza sa faci un site simplist si pufos? Cat costa? Cat appeal si cate aprecieri ar fi castigat? Cate virale puteau face pentru promovare? Pentru cati ar fi devenit marca asta simpatica si pufoasa, apropiata si consumata?
P.S. Primii 10.000 primesc un cutit Almette... Great! De ce nu primesc un breloc ultra-pufos sau o jucarie funny & fluffy? Avem o idee si nu facem nimic cu ea...
2 comments:
Din seria "am tlimis 300 de plicuri si am castigat o rasnita electrica de piper"...
Oare daca ma grabesc si trimit 600 de capace primesc 300 de cutite? Cutitele sunt ascutite bine? Renunt fiindca ma vor pune cei de la Posta Romana sa fac borderou.
ideea este reluata http://pahomi.blogspot.com/2006/11/studii-de-caz-negative-pg-hochland.html
Post a Comment