21 November 2007

Urma scapa turma? Teoria turmei la Inspire...

De fapt, actionam in turma, din motive de turma. Suntem mai dependenti de factori sociali decat realizam sau decat vrem sa recunoastem, iar toate ideile acelea minunate, originale si unice pe care le avem fiecare sunt de fapt copiate din comportamentul altora, din ce am vazut la prieteni, apropiati, colegi.

E teoria lui Mark Earls, autorul conceptului de turma contemporana, dpdv marketing, diferit de target groups, profil de consumator sau whatever. Latura umana trece in plin plan, depasind caracteristicile desprinse din segmentari si orice tentativa de a intui un rationament foolproof in spatele deciziei de consum. De obicei se pare ca intai actionam si apoi rationalizam.

Consumatorii ar trebui priviti asadar ca niste oameni reali, al caror comportament este cel mai mult influentat de ceilalti oameni din grupul lor. Deci relatiile consumer-to-consumer sunt mai importante decat mesajele de marketing: conteaza mai putin ce spui tu ca brand, conteaza mai mult ce-si spun ei intre ei despre brandul tau. Quite a challenge ;)

4 comments:

aikisan said...

Cred ca asta depinde foarte mult de targetul tau.

Spiridus said...

... sau de businessul in care esti.

Alex Tortocan said...

esti Redactor pt emisiunea de MTV webmeup.ro ?

Spiridus said...

:))) nuuuu! ce te face sa crezi asta?