27 July 2006

Joi seara sau Teoria Conspiratiei

Joi seara e zi de “facut piata”, asa am decretat acum vreo doua luni. Pana acum, am mers la cumparaturi de maxim 3 ori intr-o zi de joi. Incep sa cred din ce in ce mai mult in obositul truism coelhian “universul conspira” si am si dovezi. In octombrie 2003 incepusem sa tin dieta. Doua zile n-am mancat dupa 6, am bagat doar legume si apa chioara, nu alcool nu dulciuri nu snacksuri nu nimic. In a treia zi ma trimite Raluca la nush ce lansare de restaurant japonez: seara speciala pentru presa, sase feluri preparate in fata noastra pe mese teppanyiaku, indopata din priviri si vorbe prefacut-ingrijorate “de ce nu gustati? nu va place?” In 2004, singurul an in care mi-am scris rezolutii de Anul Nou, n-am reusit sa indeplinesc decat vreo doua, fara sa fac absolut nimic. Nenumaratele “weekendul asta invat photoshop” sau “de luni nu mai beau cafea, beau ceai” sau “ma apuc sa citesc site-uri in franceza, ca-i pacat de accentul acela charmant pe care-l aveam in liceu” sau “luna asta nu-mi mai cumpar nici o carte nici daca le dau gratis” evident n-au avut nici o sansa. De fiecare data neprevazutul isi baga coada si se-ntampla lucruri imposibil de ghicit care ma impiedica sa duc la bun sfarsit ce mi-am pus in cap.

Cel mai bine mi-au iesit actiunile spontane, in forta, datorita elementului-surpriza “nu ma ridic de aici pana nu termin de facut ordine la poze” sau"hai sa mergem la mare in seara asta" sau “acum ma apuc sa caut in toata casa unde s-au ascuns agrafele albastre”! (n red – agrafele albastre sunt cele mai parsive agrafe: indiferent cate as avea, ele se ascund, dispar inexplicabil in gasca si nu le mai gasesc cand mi-e lumea mai draga, de parca ar avea ele un al saselea simt care le spune ca nu se gasesc agrafe albastre frumoase in Bucuresti!)

Indubitabil, universul conspira. N-o sa mai rad de fetiscanele care citesc Coelho cu un aer vag intelectual-plictisit pe terasa in Vama Veche, de parca e biblioteca acolo! Adevaruri mari zac in best-selleruri republicate. Spre deosebire de carte insa, universul conspira impotriva. Probabil pentru ca orice deziderat pe care l-am formulat vreodata, menit sa aduca putin ordine in vartejul de chestii alandala din viata mea, tulbura profund universul asta si miscarile browniene care il compun, asa ca toate alea brusc se pun impotriva! Numai asa, de-a dracului! De fiecare data, cu precizie diabolica! Si lumea zice ca io-s incapatanata!!!

No comments: