12 October 2006

Impresii de eveniment

Ieri am fost la Marketing Innovation Forum, o zi intreaga departe de birou si totalmente offline, in care mi-am dezvoltat abilitatea de a lua notite tinand simultan notes, pix, mapa, programul si ceasca de ceai in mana stanga. Au fost prezentari care mi-au placut, prezentari care m-au plictisit si oameni care m-au scos din sarite. Atitudinea superioara de genul “numai eu detin adevarul, numai eu stiu totul, voi habar n-aveti si femeile nu pot da clickuri” pe langa ca e enervanta, nu-si are locul intr-un forum care se anunta de inovatie. In inovatia imi place sa cred ca toata lumea experimenteaza impreuna, nu iti poti privi de sus audienta, mai ales nu atunci cand incerci sa le vinzi ceva.

Mi-au placut cei care si-au facut temele, care au petrecut ceva timp gandindu-se la ce vor prezenta, cautand exemple, chiar daca le gaseau, foarte comod, in reteaua agentiei sau dadeau exemple, invariabil, de la Londra. Cred ca a fost cel mai pomenit oras, londonezii trebuie sa fi avut ieri un moment de sughit colectiv.

Mi-a mai placut mult prezentarea lui Liviu David “cu putine vorbe si mai multe poze”, a venit cu foarte multe exemple interesante, intr-adevar inovative si au scos in fata genul acela de creativitate care chiar iti provoaca neuronii la idei noi, care te scot din cotidian. Mi-a placut ca lumea a stat in picioare la workshopul despre online, cred ca e un semn bun pentru dezvoltarea industriei ;)

Mi-a atras atentia si context planningul lui Stefan Stroe, dar as fi preferat o prezentare mai putin didactica, o abordare mai inventiva. M-a surprins placut prezentarea Manuelei Necula, chiar daca nu aducea nici o revelatie imensa, a fost o poveste frumos spusa. M-a oripilat discursul care i-a urmat, cel al Andreei Popa de la Knorr care ne-a prezentat 2 campanii de-ale lor care zau daca au interesat pe cineva sau daca a adus ceva nou. Pe mine m-a plictisit ingrozitor. De maxim efect a fost fraza “stateam aseara in key account la coada la casa…” Get a grip, get a life!

Din punctul de vedere al organizarii, ma asteptam la un stil mai interactiv, mai fluid. Daca programezi trei workshopuri in paralel, mai ales intr-o industrie ca asta, mi se pare esential sa te gandesti ca lumea va dori, la un moment dat, sa circule, sa se uite ce se mai intampla la alta sala, sau pur si simplu sa sara peste un vorbitor care nu a captivat prea mult. Iesirile sau intrarile m-ar fi bucurat sa se poata faca simplu si firesc, fara sa deranjezi, fara sa se uite toti la tine si sa te simti ca un elefant intr-un magazin de portelanuri atunci cand vrei sa iesi putin. Asta cred ca tinea de aranjamentul salii si de conceptia sesiunilor, n-a fost rau dar mi-as fi dorit mai multa interactivitate. Despre Marriott, m-a surprins in mod foarte neplacut ca nu aveau deschisa garderoba, desi erau vreo trei seminarii in desfasurare, insa apreciez la superlativ, ca intotdeauna, cafeaua excelenta si prajiturile din/cu multa ciocolata. Mai insiropate erau mai bune, dar merg si asa.

Pe scurt, mi-a prins bine, a fost o zi plina, cu surprize placute si intamplari mai putin placute. Am intalnit prieteni cu care nu m-am vazut demult si oameni cu care ma vad si cu care n-am timp sa schimb o vorba. Offline, mi-am amintit cum e sa iei notite in dulcele stil clasic si din cand in cand cred ca mai trebuie exersat si asta.

5 comments:

Anonymous said...

Pacat ca s-a redus totul doar la marketing communication, more or less... Cel putin Marketing Forumul din primavara a avut si ceva strategie, deci ceva baza, nu numai fluflu...

Spiridus said...

Da, a fost kindda light :(

Anonymous said...

Cu alte cuvinte cu ce te ocupi? Sunt curios...

Spiridus said...

cu spiridusitul :)

Anonymous said...

Salutare!

Intr-adevar, pentru ca atunci a fost prima prezentare publica despre Consumer Context Planning, am facut-o mai didactica.
Doua saptamani mai tarziu, la Zilele Biz am schimbat foaia cu cel putin 120 de grade, schimband si tema.

Downloadeaza PPS+videouri in acelasi folder si te invit sa o vizionezi. Apoi cand ai timp da-mi te rog un semn pe Instant e-mailul de pe blogul meu, poate chiar incepem sa colaboram.
:)