Partile bune, evident, s-au intercalat cu reprize de enervare, datatoare de dureri de cap si comentarii rautacioase cu colegii din ultima banca. Inteleg ca sunt termeni pe care ii preluam cu totii din engleza pentru ca sunt universal acceptati, ca poti spune "advertising" si nu publicitate, ca nu gasesti echivalent pentru brief, copy sau insight dar... "Ma duc acasa si nu ma simt happy cu mine" (wtf??!?) e putin cam mult, too much ca sa zic asa, pe limba lor. Inteleg ca e cool & trendy, dar in prezentari publice (fie si cu un public atat de nisat) mi se pare mai profi sa reusim sa gasim cuvinte in limba romana pentru consumer, flow, packaging, wrong, sau sa prezentam intr-o engleza impecabila, nu intr-o romgleza dubioasa?? (Alex are niste insighturi mai profunde pe tema asta).
Pe scurt, vorbind de continut, am inteles urmatoarele:
- Plannerii au rolul de a aduce la suprafata convingerile si crezurile noastre despre lume si viata.
- Pentru creativi, plannerii trebuie sa dea o directie, o strategie.
- Clientii nu stiu sa aprecieze o strategie de media buna si sunt cost-oriented la pitch
- Nu e suficient sa ai cel mai tare mediaplan daca nu ai mesajul/directia.
- Clientul nu poate veni cu o strategie de comunicare, ci de business (aici simt fault de cartonas: eu, client fara agentie, fac si strategie de comunicare, si directii de business, si concepte, si tactici si copy si bugete si... stie careva un psiholog bun?).
- Un bun strateg trebuie sa influenteze strategia de business a clientului, sugerand extensii, idei de produse, etc.
- Plannerii sunt rupti de deadline-uri.
- In momentul cand expunerea media va costa f mult, se vor da bani pe research si vor conta strategiile media.
- Great clients buy great ideas, no matter where they come from.
- E bine sa cercetezi, dar atentie sa nu lasi cifrele sa influenteze deciziile.
- Early adopters si innovators sunt file de poveste.
- Cercetarea este subiectiva si conjuncturala, deci atentie la extrapolare.
- Cel mai important si greu este sa ramai planner toata viata; planningul e o stare.
- Plannerul este reprezentantul agentiei de research in agentie.
- Etic este ca researchul sa se opreasca la diagnoza, la radiografie. Plannerul si nu omul de research trebuie sa interpreteze datele.
- 95% dintre produsele noi/inovatiile esueaza.
- Unele dintre cele mai valoroase insighturi vin din industrii / nise diferite.
- Daca intr-un om intra ceea ce trebuie sa intre si iese ceea ce trebuie sa iasa, iar asta se potriveste cu ceea ce vor altii de la tine, e ok.
- Plannerul noaptea trezit din somn trebuie sa fie capabil sa dea un paragraf despre ceea ce inseamna si cum se simte brandul pe care il are in grija.
- Plannerul trebuie sa fie un copywriter pentru copywriter: sa scrie brieful in asa fel incat sa-ti vina cheful sa te apuci de treaba; sa produca declickul care sa declanseze lucruri de creatie.
- Cand un planner tanar da un brief unui copywriter cu 10 ani experienta, risca serios sa-si ia un mare sut in fund (asta e partea cu impedanta).
4 comments:
hapropo de romgleza dubioasa si de masterplan, ma intreb de ce doamna asta - http://duckduckgooseandthensome.blogspot.com/2007/10/masterplan-lookback.html - a simtit nevoia sa scrie in engleza; cand scrii chestii de genul "more later" si cand tot textul reflecta topica romaneasca transpusa cvasi mot-a-mot in engleza, one might want to reconsider :)...
pai de ce n-o intrebi pe ea?
How about " Sa ai fun"?? Cum zic unii romani prin america.
E de-adevaratelea? Hahahaaaaaa! Macar acolo au o scuza, vorbind engleza day & night...
Post a Comment