16 October 2007

Toolbox de dimineata

Dupa ce Giani ne-a tinut cu ochii lipiti de prezentarea sa (l’aperitif pour apres-midi) si ne-a purtat, idee cu idee, intr-un flow perfect prin CGM essentials vol. 1, imi spuneam ca a inceput bine ziua de azi. Wrong! Cu antenutele bagate in priza si gata de a consuma idei de valoare si insighturi de la profesionistii in new media, se taie filmul la al doilea vorbitor.

Dana Negoescu a inceput in forta cu truisme fumate despre cum advertisingul nu trebuie sa intrerupa si sa aglomereze consumatorul, e mai inteligent sa-l motivezi sa vina el catre brand – dar pentru ca nu stim cum sa facem asta continuam cu revelatii de genul “consumer insight este important ca sa construiesti o relatie” (no shit?) ca sa concluzionam ca internetul nu este un mediu usor de folosit si ca sunt greu de gasit specialisti in comunicarea online (aici se impune repetitia in fata oglinzii a discursurilor viitoare). Mai ales nu e usor de folosit dpdv al selectiei site-urilor si orientarii advertiserului (bietul!) in spatiu. Recunosc, jumate din prezentare am ratat-o ca mi-am citit feed-urile din Reader (thank God 2.0 pentru facilitatea offline din Google Reader), m-am reconectat in momentul in care am aflat ca e important sa te diferentiezi si ca e important consumatorul (ura!!) iar fiecare mediu are calitatile lui (asta da revelatie!).

Provocarile advertiserului vs media online este legata de vizibilitate si a iesi in evidenta – deci tot n-am inteles nimic din permission marketing. Da, Dana, e foarte important sa nu deranjezi si sa castigi acel click, dar oare de ce m-am plictisit in draci la prezentarea ta (thank God 2.0 pt internet mobil si mobile app de la Gmail).

Bonus track: “Am adus niste date ca sa va dati seama despre penetrarea in Romania” – asta cu siguranta castiga puncte la diferentiere si spor de atentie.

Ciutacu, pe langa atitudinea tip Rocky de cartier: “Netul e mai violent decat peluza de la Steaua. Daca ai nervii tari, daca nu, nu” s-a mai evidentiat cu cele doua avantaje ale internetului: poti pune informatia imediat – scapam de experientele pitoresti din tipografie, al doilea este ca nu poti stopa absolut nimic – vezi caltabosii.

A urmat Orlando, scurt si la obiect, despre tendinte si date in internetul .ro, ne-a dat cateva puncte de gandire in strategie si trasarea bugetului de online pentru anul viitor. Gusti, simplu si la obiect, ne-a atras atentia cu niste date de afara, de exemplu cum WSJ a constatat ca, in momentul citirii, 60% din subiectele din ziar sunt cunoscute. Se redefineste deci notiunea de stire, preluata de new media de la media traditionala – ceea ce imi aminteste de profesoara de desen care ne definea curentele din pictura explicandu-ne relatia cu curentele care le determinasera, ca reactie contrara. GSP-ul asadar este in proces de unificare a redactiilor print-online, ceea ce va fi un challenge pentru jurnalistii care vor trebui sa transceda diferentele dintre stiluri si program de lucru intre cele doua. Interesant, nonetheless...

La finalul sesiunii, Ana Sipciu ne-a dezmortit cu 10 things i’d love about you: o prezentare proaspata, cu un ritm bine adaptat web 2.0 si mutle exemple practice si interesante. Am retinut ca (1)web 2.0 inseamna genuine interactivity, dialog – baza unei relatii sanatoase (nu pot sa nu sesizez cum speakerii – girls au vorbit mai mult despre relationare, ca ingredient necesar experientei 2.0 decat speakerii – guys)

(2) get to know each other: pentru a face o campanie solida, trebuie sa afli lucrurile importante despre consumatori, nu doar numele si adresa de e-mail; personalizare inseamna extra-informatii, interes pentru hobby-uri si preferinte.

(3) ai sansa sa poti transforma o experienta negativa intr-una pozitiva aproape in timp real – subiect de aprofundat ulterior

(...x) provocarea: brandurile trebuie sa incite (artofoffice.com, creat de Microsoft pentru utilizatorii de office pt mac), trebuie sa arate interes pentru interesele oamenilor care il cumpara si trebuie sa demonstreze curaj. Finalizare in forta, cu teoria viralului vs spot online si cum mecanismul din spate este cel care face diferenta.

Coffee-break, apoi yours truly Giani :)

No comments: