Toti incepem in facultate sa citim Kotler si ramanem cu imaginea clara a celor 4 P. Cum de uitam insa imediat dupa aceea de 3 dintre P? De ce ramanem, dupa facultate numai cu P-ul din promotion si ne gandim exagerat de mult la advertising?
Intrebarea vine de la Magnus Brehmer, Marketing Specialist la IKEA.
Lectia si inspiratia vin din faptul ca peste 50% din modelul de marketing al IKEA se ocupa de primul P – produsul (ceea ce, in mare parte, rezolva si al doilea P – pretul ;) Doar 30% reprezinta cel mai vizibil P - promotion, din care jumatate se concentreaza pe realizarea cataloagelor de produs. Ramane un modest si adecvat 15% pentru toate activitatile acelea minunate care ocupa in mod nejustificat aproape 90% din timpul, atentia si discutiile: copilul teribil numit advertising. Jongland cu procente, unde gasim echilibrul? Daca stau si ma gandesc la ultimele 3 luni, procentele mele de timp cheltuit arata cam asa: produs: 40%, www: 20%, strategie: 15%, suport si training pentru vanzari: 15%, comunicare: 10%.
Hmmm...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Heh, cred ca e interesant sa faci analiza asta legat de om si viata sociala :))
Post a Comment